tisdag 23 augusti 2011

Rengöring av akvariet

Hej!

Jag hann inte skriva om hur det gick med akvariet igår för jag åkte iväg en runda och sen när jag kom hem så skulle vi äta och sen ett o tre så var det kväll :) Sen kan jag inte lägga in bilder här på min blogg när jag bloggar från mobilen. Men idag ska jag skriva lite om det och så kommer det så klart in bilder också :)

Jo igår så bestämde sig då morfar för att nu var det dax att göra vid akvariet :) Jag hjälpte honom att rengöra en stor sten och ett vrak som vi har i akvariet, men även pumpen som vi använder :) När allt det kvar klart så var det dax att tömma akvariet. morfar tömde akvariet och jag sprang med spannar fram och tillbaka :) Jag tror jag sprang med ca 20 spannar och bara tömde ut smutsigt vatten. När det var klart så skulle all stev rengöras men det fixade morfar själv för jag kom på att jag skulle till läkaren kl 15 så jag var tvungen att gå. Men när jag kom ham vid kvart över fyra så var allt klar och alla fiskar var i det rena akvariet igen :) Vilken skilland det blev när det var rent :)  Men här kommer iaf lite bilder som jag lyckades ta igår :)


Så såg det ut innan


Här börjar tömningen :)



Tömmer ut vatten

Här är den stora stenen innan den blev ren

Här är den efter, skillnad eller? :P



Vraket innan

Vraket efter, ser inte så stor skillnad

<>
Här har vi fiskarna :)



Fler fiskar :)

Här hvar vi kommit en bra bit :)

Nu finns det inget vatten kvar, bara sten

Här är ett rent och ett smutsigt filer.

Såhär blev det när allt var klart :)


Medan jag och morfar håll på med akvariet så bakade mormor jättegoda bullar :) Mums!!

Mormor´s goda bullar :)

Ja det var alla bilder jag hade tagit :) Men ni måste ju hålla med om att det är skillnad på akvariet nu när det är rent :) Nu ska jag gå upp till mormor och morfar o få god fika :) Men ni får ha det så bra :) Puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar